Välkommen till Green Spruce, är du företag eller privatperson?
Beställning och orderbekräftelse
Varför kan jag inte se köpknappen?
Det kan vara flera anledningar till att du inte ser köp-knappen. Du har inte loggat in på ditt konto, varan är slut eller är reserverad för en annan kundgrupp.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse, vad beror det på?
Din orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som angavs i kassan i samband med orderläggningen.
Om du inte har mottagit din orderbekräftelse, vänligen titta efter i din skräppost. Om din orderbekräftelse inte finns i din skräppost ber vi dig att kontakta vår kundservice för att säkerställa att ordern har gått igenom vid köptillfället.
Jag glömde en vara när jag beställde, kan jag lägga till den i min order?
Ja, om du kontaktar oss innan vi plockat och skickat din beställning så går det att lägga till en vara. Kontakta oss på telefon för snabbast service. Telefon: 08 730 20 30
Varför kommer jag inte vidare i kassan?
Du har troligen missat att fylla i någon av rutorna. Se till att du har valt om leveransadressen har portkod, nyckelbricka eller inte.
Vilka sätt kan jag välja att betala på?
Du kan välja att betala med vår egen faktura, bankbetalning direkt via din bank.
Om du väljer att registrera dig med ett konto hos oss får du automatiskt 5% rabatt och har möjlighet att välja att betala med vår egen faktura. Om du inte väljer att registrera dig som kund först så kommer du inte kunna välja Green Spruce faktura.
Fakturan skickas den till dig samtidigt som vi skickar varorna från vårt lager och skall vara betald inom 20 dagar.
Vi kan komma att ta en kreditupplysning. Det gör vi efter du lagt din beställning. Om du vet att det kan bli problem med din kreditupplysning välj annat betalalternativ.
Om du tillhör en avtalskund så är det ditt företag som styr vilka betalsätt du kan välja. Då kanske du endast ser Green Spruce faktura.
Jag vill ha en pappersfaktura, går det?
Ja, om du har ett kundnummer kan du få fakturan skickad i pappersform.
Vad är kortbetalning och hur funkar det?
Kortbetalning innebär att du genomför din betalning med hjälp av ditt bankkort. För att genomföra köpet behöver du ange ditt kortnummer, kortets giltighetstid samt din CVC-kod.
Vilka kort har jag möjlighet att betala med?
Du har möjlighet att genomföra ditt köp genom Kortbetalning om du använder ett svenskt kort utställt av VISA eller MasterCard. Det är inte möjligt att betala med ett kort som är utställt av en utländsk bank.
För att spåra din leverans loggar du antingen in på ditt konto eller följer länken i orderbekräftelsen som skickades till dig när du la ordern.
Jag har inte fått min leverans, vad ska jag göra?
Skriv till oss via formulär eller e-post. Berätta ditt ordernummer, företagsuppgifter/namn och vad som blivit fel.
Jag har gjort en beställning och någon eller några av varorna saknas.
Skriv till oss via formulär eller e-post. Berätta ditt ordernummer, företagsuppgifter/namn och vad som blivit fel.
Jag har fått fel varor, hur gör jag?
Skriv till oss via formulär eller e-post. Berätta ditt ordernummer, företagsuppgifter/namn och vad som blivit fel.
Jag har fått en faktura men ingen leverans, hur gör jag?
Skriv till oss via formulär eller e-post. Berätta ditt ordernummer, företagsuppgifter/namn och vad som blivit fel.
Till vilka länder levererar ni?
I nuläget skickar vi endast inom Sverige. Leveranser inom Europa görs vid undantagsfall.
Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?
Skriv till oss via formulär eller e-post. Berätta ditt ordernummer, företagsuppgifter/namn och vad som blivit fel.
Jag har ångrat mitt köp, kan jag få tillbaka mina pengar?
Ja. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av ångerrätt betalar du själv för eventuell returfrakt.
Ångerrätten gäller inte då varor inte kan återlämnas i obrukat och oskadat skick.
Eventuell återbetalning sker från det att vi har mottagit och godkänt din retur. I vissa fall kan vi ej godta ångerrätt på hygienartiklar och medicintekniska produkter så som till exempel underkläder, blodtrycksmätare, termometrar etc. Om du är osäker på vad som gäller ber vi dig kontakta vår kundtjänst.
Returer skickas till: Green Spruce AB, Lager - Returer, Brahevägen 5, 169 69 Solna
Märk alltid returen med ditt namn och ordernummer.
Kunden står själv för returkostnad och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Självklart så kan vi hjälpa dig med returfrakt mot en tilläggsavgift på 200 kronor + moms = 250 kronor per sändning.
Jag har ett kundnummer men jag har tappat bort det, hur gör jag?
Du kan se ditt kundnummer på orderbekräftelsen som skickas när du har gjort en beställning. Om du inte har någon orderbekräftelse, skriv till oss via formulär eller e-post.
Jag vill returnera en vara, hur gör jag?
Börja med att kontakta oss. Uppge ditt kundnummer så hittar vi din beställning enkelt. Skriv till oss via formulär eller e-post. När du fått svar från oss gör du såhär:
Lägg varan/varorna i en lämplig kartong. Lägg även i ett papper med ditt namn och ordenummer.
Förslut lådan noggrannt. Skriv vår adress på lådan:
Green Spruce AB
Lager - Returer
Brahevägen 5
169 69 Solna
Lämna paketet hos ditt närmaste ombud. Kunden står själv för returkostnad och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Självklart så kan vi hjälpa dig med returfrakt mot en tilläggsavgift på 200 kronor exkl. moms per sändning.
Återbetalning sker från det att vi har mottagit och godkänt din retur.
Jag har råkat radera min SMS-avisering. Kan ni skicka ett nytt SMS till mig?
Vi har ingen möjlighet att skicka ut en ny SMS-avisering till eftersom dessa hanteras av budfirman.